Wat doet Studio Perspective precies?
Studio Perspective is een onlinewinkel die duurzaam Dutch design verkoopt. De hoogwaardige producten worden door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt gemaakt of het design bestaat uit duurzaam (rest)materiaal. Omdat de partijen met wie wij samenwerken geen grote voorraden hebben, kunnen we ook maatwerk leveren aan zowel particulieren als bedrijven. Daarnaast willen we bedrijven motiveren om duurzaam te produceren. Maatschappelijk verantwoord ondernemen kent vele voordelen. Door bijvoorbeeld een duurzaam relatiegeschenk te laten produceren of een product te ontwikkelen van eigen afvalstromen maak je met het bedrijf een vuist tegen de afvalberg en bied je werk aan mensen met een verminderd arbeidsvermogen. Lees meer over wie we zijn in ons verhaal.
Wat is Duurzaam Dutch Design?
Alle interieurproducten van Studio Perspective worden in Nederland op duurzame wijze geproduceerd. Het design product bestaat bijvoorbeeld uit duurzame materialen. Je moet dan denken aan restmaterialen die door middel van upcycling een tweede leven krijgen of aan duurzaam FSC-gecertificeerd hout uit beheerde bossen in Nederland en Europa. Daarnaast worden veel van onze producten gemaakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Doordat we niet met voorraden werken, doen zij bij verkoop direct werkervaring op wat goed is voor hun kansen op de arbeidsmarkt. Wil je meer lezen over Social Design?
Hoe werkt het met een bestelling bij Studio Perspective?
Jouw bestelling of aankoop wordt doorgestuurd naar de ontwerper of direct naar de sociale werkvoorziening. Zij gaan voor je aan de slag. Zodra jouw pakket de deur uitgaat, ontvang je hiervan bericht. Wil je liever iets anders bestellen of een maatwerk product? Laat het ons gerust weten! Wij kijken graag hoe we je van dienst kunnen zijn. Stuur vrijblijvend een e-mail en vraag naar de mogelijkheden.
Waarom wisselt de levertijd per product?
Studio Perspective werkt samen met partijen die niet of nauwelijks beschikken over voorraden. Op het moment dat jij een product bestelt, wordt dit dus speciaal voor jou gemaakt. Het ene product kost meer tijd om te maken dan het andere. Lees dus goed de informatie op de productpagina door.
Hoe kan ik een product retour sturen?
Zonder opgaaf van reden mag je het door jou gekochte product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Stuur even een e-mail dan leggen we je graag uit wat de volgende stap is.
Voor producten die op maat gemaakt zijn gelden andere voorwaarden. Deze kunnen in principe niet geretourneerd worden. Mocht er iets mis zijn met een product dan kan zullen we dit natuurlijk zo goed en zo snel mogelijk proberen op te lossen.
Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?
Is je bestelling beschadigd aangekomen, niet de juiste kwaliteit of heb je een verkeerde bestelling binnen gekregen? Neem contact met ons op. Wij vragen je foto’s te sturen van het probleem zodat we contact met makers kunnen opnemen over een oplossing. De bestelling retour kunnen ontvangen (uiteraard op onze kosten) en je bestelling kosteloos opnieuw kunnen verzenden!
Ik wil een afwijkende maat bestellen, kan dat?
Omdat we samenwerken met firma’s die niet over grote voorraden beschikken kunnen we maatwerk leveren. Dus heb je iets gezien maar voldoet het nét niet helemaal aan je wensen? Is de afmeting, kleur of houtsoort niet goed of wil je een compleet ander product? Stuur een e- mail en vraag naar de mogelijkheden.Ik ben niet tevreden met het product. Wat nu?
Samenwerken met Studio Perspective
Wij werken samen met Nederlandse ontwerpers, sociale werkplaatsen, leerwerkbedrijven, sociale firma’s, dagbestedingen en gevangenissen. Kijk voor het hele overzicht van de samenwerkingen op onze makers pagina.
Wij komen graag in contact met gelijkgestemden. Wil je jouw duurzame design producten aanbieden via een ons platform. Als extra verkoopkanaal of juist omdat je zelf (nog) geen website of verkoopkanaal hebt? Schroom niet en neem contact op. ‘Meld je aan’